24 de marzo de 2011

Postal de la Playa de Moncofa "Moncófar", 1988

Imagen facilitada por Antonio Gargallo Castelló


DATOS DE LA FOTOGRAFÍA:
DENOMINACIÓN :  Postal de la Playa de Moncofa "Moncófar", 1988

LUGAR                    :  Playa de Moncófar -Moncofa-

AÑO                         :  1988

PROCEDENCIA    : Antonio Gargallo Castelló

ENLACES EN DONDE SE INSERTA ENTRADAS RELACIONADAS:

* Entra en la etiqueta de Postales


COMENTARIOS:
En dicha imgen podemos observar que el canal de Masbó, aún no estaba construido, ya que cuando se cubrió el estanque "estany de Masbó" se construyó una tubería de 1 m. de diámetro que iba directamente al mar.
También podemos ver la construcción de los dos "chiringuitos" existentes en dicha zona.
Alguien sabe los dos nombres?

Comenarios sacados del facebook de la foto de Pepe Franch.
El año que se hizo esta foto parece ser que era en 1989
Los merenderos son el Haway , de Gomez "el sastre" al norte del canal de Masbó y al sur el "Estany" de Jose Mari.
Unos años antes el "estany de Masbó", se cubrió con los escombres del cementerio viejo de Moncofa, y la encargada de hacer dichas obras fue la empresa que hacia la autopista,"AUMAR" inaugurada en junio de 1974
En la misma época dicha empresa también puso el esfalto al patio de las antiguas escuelas.
Era Alcalde de Moncofa Pascual Rius Martí.
En el año 1990 se iniciaron las obras para la construcción del actual Canal de Masbó.

Noelia Peirats Pues estant ahí el merendero L Estany ja desmuntable, deu de ser del 1988 com a molt prompte

Vicente Peirats Izquierdo Correcte. Està la creu roja i l’ambulacia. Eixe any, 1988, es l’unic any que en eixa ubicació se va tindre ambulancia en la creu roja. A partir d’eixe any se va portar la ubicació de la creu roja al centro.








NOTA:
Como siempre decimos, éste es vuestro blog y por tanto podeis hacer los comentarios pertinentes. 
Si tienes alguna fotografía antigua de Moncofa y quieres que la publiquemos nos la envías al e-mail: moncofa@gmail.com , con el año aproximado, y todo lo que sepas de ella.
Entre todos aportamos recuerdos de Moncofa.

7 comentarios:

moncofa y sus tradiciones dijo...

Manuel Fonfria Moliner Isa postal no es de l'any 80. En el any 80 no estaba la discoteca "Q" i en la postal se veu. La discoteca "Q" la varen fer a finals dels 80, pod ser 88 o 89. Els merenderos la ú era de Jose Mari, el famós "Estany" i l'altre era u d'obra que va fer el tio Gomez, que encara te una caseta a la plaça Ruiz Picasso, i que al poc de temps costes el va enderrocar. No recorde el nom que li van ficar. El canal de Masbó se va fer a principis dels anys 90.

moncofa y sus tradiciones dijo...

Pascual Franch Rius Manuel, quan vaig anar a la mili en l´any 85, la discoteca Q estava oberta al menys un o dos anys. Que si m´he recorde jo!. Un abraç.

moncofa y sus tradiciones dijo...

icente Peirats Izquierdo
Pues jo vos diria que la foto será del 87 ó 88. La caseta de la Creu Rotja esta davant de lo que hui en dia es el hawai i l´altre merendero te raó Manolo que era el de el meu tio Jose Mari. Jo vaig estar fent la mil a la creu Rotja l´any 88 ... i el any abans el vaig fer d´aspirant voluntari en eixa caseta. vos diria mes, l´any que estava de volonturi el responsable era "el Trementina" i no hi habia ambulancia. i l´any seguent, el 88, vaig ser jo el responsable si que hi habia ambulancia. Es el vehicul aparcat entre els dos merenderos. Les barques que hi han a vora mar eren les de el tio Rafael "el mariner" i Pepe "Historia" que eixian a la mar totes les dies i arreglaven les xarxies alli amb mosatros a la sombra del canyis. Tambe hi habia una torreta de vigilancia l´any 87 cuant estava "el trementina" i que en el 88 no estava i no la veig en la foto, per lo que deduisc que la foto será del 88. Abans de eixos anys la caseta de la creu rotja estava en la plaça de la O. suponc que seria per els anys 85 perque estava Miguel "El Ruso" fent alli la mili i es de la mateixa quinta que Pascual, ¿No?

moncofa y sus tradiciones dijo...

Pascual Franch Rius Es tot correcte el que has escrit. No f falta ser tant vells per a tenir eixa memòria. Només hi ha que saber dates concretes i nosaltres les tenim per coincidències de la mili, ai de la vida.

moncofa y sus tradiciones dijo...

Pepe Franch Ratifique el nom que ha dit Vicent, és el Hawai, i la caseta de Gómez "El Sastre", que viu a Castelló. Ara encara no tinc clar la data, a principis o final del 80?

moncofa y sus tradiciones dijo...

Miguel Ángel Sanz Juliá Creo que es el año 1989. El canal de masbó no está hecho y se empezó en 1990

moncofa y sus tradiciones dijo...

Todos estos comentarios han sido realizados en la cuenta de "Pepe Franch" en el Facebook