16 de febrero de 2018

Es busca un nom pel futur IES de Moncofa

Un amic hem va enviar per WhastApp aquesta fotografia, no savia res i el mateis dia 14 de febrer, vaig entrar en el meu bloc i vaig vore que hi havien moltes entrades al meu post que parle de "Les Palafangues", i al llegir-lo em vaig enterar de que anava. 
Des de l'Escola de Moncofa junt a l'AMPA i l'Ajuntament, es va proposar a la Conselleria d'Educació que es creara un nou centre educatiu en Moncofa com és la d'un IES (Institut ensenyança Secundària)
Per part de la Conselleria ha tingut bona acollida i s'està treballant al respecte.
A demès de tindre l'ESO, s'ha demanat que és poguera estudiar també diferents Cicles de F.P.
Una proposta també està enlluïda és la del nom i per tant el C.E.I.P Avel·lí Corma, s'hi ha proposat un petit treball als seus alumnes amb la finalitat d'aportar propostes per estudiar-les i així ficar-li un nom
Com a proposta inicial està la de "Les Palafangues" per estar situat en una part del terme amb la mateixa denominació, però no és suficient, ja que es demana el seu significat i volen saber amb l'ajuda dels veïns que aporten els seus comentaris al respecte.
Però no és suficient, ja que també es demana si poguera ser el nom d'una dona que haja destacat en el nostre poble.
Crec que mai s'ha preocupat els moncofins en estudiar el seu passat per donar-li nom a un centre del futur.

Felicitem als organitzadors per aquesta iniciativa. 

Repercussió en els mitjans de comunicació

http://www.elperiodicomediterraneo.com/noticias/comarcas/ninos-decidiran-nombre-futuro-instituto-moncofa_1129347.html

A continuació ficarem algunes propostes de noms com també el siginificat de "Les Palafangues"
i junt a Miguel A. Sanz fem aquestes propostes:
Les Palafangues
Guillem de Montcada 
Matilde Masip Garcia
Francisco Bellini Catalá
Andrés Masiá Martí

Suponc que hi hauran altres nom, aquests son un exemple.



No hay comentarios: