27 de junio de 2011

EN LA NOCHE DE SAN JUAN 2011, DIVERSIÓN O IRRESPONSABILIDAD,

Como es costumbre suelo salir a caminar muchos días, y dio la coincidencia de pasear el día después de SAN JUAN, la noche de la hogueras.
Una noche de fiesta y diversión, con ella damos la bienvenida al verano.
En muchas viviendas se reúnen los amigos o las familias para celebrarlo con una cena y luego todos juntos como es la costumbre ir a la playa a mojarnos los pies.
Dicha noche hubo muchísima gente a la orilla del mar, cenando y divirtiéndose, ya que como és tradicional en Moncofa, la gentes (amigos o familias) se unen para encender la hoguera cerca del mar.
Una noche de diversión para unos y de irresponsabilidad, para otros.
El Ayuntamiento dinamiza la fiesta con verbena y un castillo de fuegos de artificio. Todo el mundo a las 24,00 nos mojamos los pies en señal de buenos presagios.
Creo y es mi sensación personal, que éste año como era jueves hubo menos gente que el año anterior.
A las siete de la mañana estaba en la parte norte de nuestra playa, y lo que unas horas anteriormente era diversión y jolgorio, ahora es trabajo para la brigada municipal, cerca de veinticinco personas se pusieron a trabajar, para que a tiempo estuviera todo limpio y en condiciones para que los bañistas no sufrieran la poca consideración, que tuvieron algunos que no supieron respetar lo ajeno.
La brigada limpió todo lo que mejor supieron los restos de la noche anterior. Según nos comentaron algún acto de vandalismo hubo en nuestras playas, afortunadamente la inmensa mayoría supo estar y comportarse, y vimos muchas bolsas de basura en los lugares indicados pero también algún resto en donde no debería estar y algún cristal roto.
Estas personas que no respetan lo ajeno, deberían pensar que Moncofa no es de ellos, "Moncofa somos todos" y entre todos debemos procurar que esté siempre en las mejores condiciones.

4 comentarios:

moncofa y sus tradiciones dijo...

Maria Jose Ballester Paradis, la gent no sap divertise, son uns guarrossss
Baixat del Facebook

moncofa y sus tradiciones dijo...

Manuel Fonfria Moliner,
Cualsevol excusa es bona per a montar un sarao i omplir-ho tot de merda. La nit del 23 de juny de 1993, tan sols fa 18 anys, res per als milers d'anys de solsticis d'estiu transcurrits i d'adoració al foc, com dic isa nit vaig treballar ¿ sabeu cuanta gent hi havía a vora mar mullanse els peus ? ni una misera rata en els cuasi tres kms de platja davant del grau. Ara isa moda cursi- mistica de xoparmos els peus que ens ha entrat, fa que la platja es plene de gent en ganes de botarli foc al mes pintat i de paso, disar una vagona de tota clase de merda damunt dels blavons.Aixó si, cuant ens colpeja l'onada a les cames, formulem tota clase de desitjos que mai es farán realitat i lo que tenim a ma per a tindre un mon millor no ho fem. Isa es la cuestió. Me pareix que esta nit estic un poc pesimiste.........
Baixat del meu Facebook

mitxel dijo...

La nit de Sant Joan, no és la nit del solstici o la nit màgica més curta de l'any. Els cristians varen ficar sants per tal d'amagar les celebracions paganes. Encara que Sant Joan Baptiste, és sant de la meua devoció, també m'agrada cremar la nit del solstici, la olivera que portem del dia de Pasqua a casa i que fiquem al balcó, ho fem a casa. També vaig fer la cursilà de banyarme els peus, però sense foguera, sempre que es puga hi ha que ficar ordre a la festa per una millor convivència. Les nits de Sant Joan han portat molts problemes els darrers anys. Un bon i rigurós reglament de festa pot garantir millor la diversió de les persones.

moncofa y sus tradiciones dijo...

Elia Flich,"És dificil d'arreglar.Podrien autoritzar les zones de fogueres amb el DNI d'un responsable i després comprovar com a quedat la zona.però...als altres seria impossible.Passa com en les celebracions del futbol,sempre hi ha alguns que van a aprofitar-se de la situació, però...i els demés que van a disfrutar, que?.Una vegada ,amb una xarrada per als pares en una setmana cultural,van acudir, com quasi sempre, molts pocs pares.Em vaig enfadar i vaig decidir que mai faria altra xarrada.Una companyera em va dir que d'aquesta manera donava la raó als que no van i feia de menys als que s'ho mereixien.Em va convencer i , des d'aleshores, pense que es mereixen més l'esforç els pocs que acudeixen o els que disfruten , que la resta, que no van o que van a trencar,a embrutar...No sé si m'explicat bé."
Publicat en el meu Facebook