3 de mayo de 2021

Piedra de una almazarara de aceite en Moncofa

DATOS DE LA FOTOGRAFÍA:
DENOMINACIÓN : Piedra de una almácera de acite en la plaza "Pedra Roja"
LUGAR                    : Moncofa   
AÑO                         : 1998
PROCEDENCIA    :  Pepe Franch

ENLACES EN DONDE SE INSERTA ENTRADAS RELACIONADAS:
Fotos Moncofa
Fotografia publicada en el Facebok de Pepe Franch

 COLABORACIONES:

De molí 
pédra roga de moli
Que. Será de alguna almasserá ?
jo crec que d'una almassera
D'una almassera d'oli d'un poble de l'Alt Palància. La vaig demanar en companyia de l'atre mig i varem dudar si fer taula com a la barca de davant de l'ermita. 
Finalment mos va agradar aixina. La pedra de darrere de ''salva rodes'' de carro, la varem portar del Mas del Xurro que estaven robant tot lo que allí quedaba i esta la varem poder salvar. L'abrevaero mos el van furtar dies antes. 
M'havera agradat fer més i tinc ixe mal sentiment de que no vaig fer prou pel patrimoni. Un punxeta clavá al cor. No crec que puga llevamela ja. Gràcies Pepe, sempre has valorat lo poquet que vaig poder fer. 
Gràcies.
Pepe Franch
si en 1998. Les pedres de la Cenia on es recolzen eren de les Majories darrere del camp de fútbol antic.
 
 
COMENTARIOS:

Siguiendo los comentarios de la gente en sus diferentes aportaciones efectivamente es de una almazara de aceite.
Se trajo a Moncofa a finales de la década de los noventa (1998) se expuso de ésta forma en la plaza "Pedra Roja" en el grau de Moncofa.

Era una pieza importante en el molino de aceite, aqui os dejo un enlace para que lo podeis disfrutar
Estas dos piedras estas apoyadas sobre otras dos que pertenecian a una cenia de la partida de "Les Majories"

PARA PARTICIPAR MÁS ACTIVAMENTE EN EL BLOG:
https://lespalafangues.blogspot.com/p/para-participar-en-el-blog.html

No hay comentarios: